Hvor Meget Muskel Kan Du Få På En Måned?

Det er et spørgsmål der hyppigst stilles på bodybuilding-fora, Facebookgrupper og Quora – “Hvor meget muskel kan du få på en måned?”. Svaret, selvfølgelig, afhænger af hvad du gør i løbet af den måned for at fremme din bulking-proces.

Der er flere faktorer der påvirker hvor meget muskel du kan opbygge på en måned. Så for at hjælpe dig (og besvare dit spørgsmål), her er et par ting der betyder en stor del når du prøver at tage nogle pund på i løbet af 4 korte uger.

HVORDAN DU TRÆNER

Du vil ikke tage et eneste muskelfiber på i løbet a fen måned hvis du er for doven. Det bør ikke komme som nogen overraskelse at du skal løfte nogle tunge vægte. Det er ikke til forhandling.

Hurtigt tip: fokusér på sammensatte øvelser, såsom bænkpres, dødløft, squats og pull-ups med vægte.

Disse øvelser booster dine niveauer af testosterone og væksthormon, og tillader dig at løfte mere modstand. Resultatet er at du tager muskelmasse på i løbet af kort tid. Sørg altid for at løfte så meget du kan, men også at din form og positur er god nok. Løft ikke så meget at din teknik bliver dårlig, for det vil ikke få dig nogen vegne.

SØVNMØNSTER

Måden du sover på, har lige så meget at gøre med at få muskel som løft i sig selv. Faktisk er det endnu vigtigere. Hvis du kommer ind i træningscenteret med tømmermænd og nærmest helt død, tror du så at du kan smide rundt med tunge vægte? Svaret er sandsynligvis: Absolut ikke!

Gå i seng så tidligt som muligt (og stop de sene Netflix-episoder, dit dovendyr). Dine muskler vil få den hvile de skal bruge for at genopbygge og gro, og du vil give dig selv masser af energi til at komme igennem nogle alvorlige workouts. Som en tommelfingerregel, så vil syv eller flere timers søvn få dig i topform til at træne.

SPIS FOR FREMSKRIDT

Uanset hvor meget tid du har til at bulke, har de valg du tager i køkkenet en stor indflydelse på din krops evne til at tage muskel på.

For ægte, konkrete fremskridt, kan du ikke bare overspise. Du skal nære din krop med de rette mængder mad.

Dine muskler har brug for fedt, kulhydrater og proteiner for ordentlig vækst og funktion. Hver af disse makronæringsstoffer har en forskellige opgave. Fedt er en energikilde og hjælper med hormonproduktion. Kulhydrater bruges til energi i et større omfang end fedt, og protein bruges til at genopbygge overrevne muskelfibre.

Balancer din diæt med alle tre af disse makronæringsstoffer, og du vil komme frem på ingen tid.

Hvis du er en hardgainer, er det endnu vigtigere at være striks omkring din mad. Du skal oppe dit daglige indtag med 250 kalorier. Overvåg din vægt hver uge og bliv ved med at tilføje 250 kalorier indtil du begynder at se nogle fremskridt.

FÅ EN FORDEL MED KOSTTILSKUD

Hvis du er meget ivrig efter at tage et par kg muskel på i løbet a fen måned, så skal du helt sikkert tage nogle tilskud. Det er ikke umuligt at opnå fremskridt uden dem, men de speeder helt sikkert tingene lidt op.

Et godt valg for bulking er en formel som D-bal, som hjælper med at booste dine nitrogen-niveauer. Nitrogen er en byggeblok for protein og hjælper dig med at opnå størrelse og styrke langt hurtigere. Hvis du prøver at tage dit bulking til det næste niveau, så tjek vores CrazyBulk Bulking Stack. Denne powerpakke inkluderer den ultimative combination af tilskud til at give dig mega muskelmasse, plus en gratis bulkingguide til at hjælpe med dine fremskridt.

HVOR MEGET KAN DU HELT PRÆCIST OPNÅ?

Hvor meget muskel du kan tage på i løbet af en måned, afhænger af dig. Hvis du er 100% dedikeret, kan du tage 1-2 kg muskel på.

Læg mærke til hvordan din krop reagerer på alt hvad du gør, inklusiv din diæt, kosttilskud, søvnvaner og præstation i træningscenteret. Når alt kommer til alt, er du nødt til at være villig til at tilpasse din livsstil og træningsrutine hvis nødvendigt. Tror du måske at Schwarzenegger kom til at se sådan ud efter sene nætter og burgere? Bestemt ikke.

Bulking er forskellig for alle, men følg disse tips og du vil have de bedste chancer for at opnå dit nytårsforsæt om bulking.

HVAD ER DET NÆSTE?

Bulking er ikke nemt, men det er de seje ting i livet aldrig. Giv dig selv den bedste chance ved at træne hårdere end nogensinde, lade din krop komme sig og få den rette balance af makronæringsstoffer i din diæt.

Hvis dit mål for 2018 er at bulke op så hurtigt som muligt, så skal du bruge tilskud. CrazyBulk har en masse gode valg for bulking, såsom D-Bal, og Testo-Max. Men hvis du virkelig vil tage dine fremskridt til det næste niveau, så er Bulking Stack dit bedste valg. Det pakker alt hvad du skal bruge for at bulke op, plus en fantastisk bulkingguide til at holde dig på det rette spor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *