4 Hurtige Kostråd til at Gøre Muskelvæksten Hurtigere

Mad og fitness går hånd i hånd når det angår bodybuilding eller motion generelt. Hvis du ved hvad du skal gøre i et køkken og på en restaurant, vil du være i topform. Men hvis du er doven, vil det være som at gå rundt i en cirkel med den ene fod sat fast til gulvet.

Alt for mange wannabe bodybuilere tror at de spiser den bedste mad de kan for ultimative resultater, når størstedelen af deres kost består af sukkerholdige proteinbarer og andet skidt.

Resultatet? Ingen fremskridt – eller i det mindste meget få. Undgå kedelige resultater ved at følge disse 4 nøgleråd.

1 Følg ikke flokken

There are as many diet plans out there as there are idiots on their cell phones at the gym. Don’t buy into all the hype about low-carb, no-carb, high-protein, and moderate-fat diets. The main thing is balance!

Der er lige så mange kostplaner derude som der er idioter på deres telefoner i træningscenteret. Tro ikke på al hypen omkring low-carb, no-carb, high-protein og moderate-fat diæter. Den primære ting er balance!

Din krop har brug for kulhydrater til energi, protein for muskelopbygning og fedt for hormonproduktion. Hold dig til disse basale ting og prøv ikke at opfinde den dybe tallerken. Din træning skal være i balance for at give dig en veltrimmet fysik, og det er det samme med din kost.

Ganske enkelt, så spis mad der er afbalanceret med proteiner, kulhydrat og fedt. En laksefilet med dampet rosenkål og en bagt sød kartoffel er et godt eksempel på et afbalanceret måltid.

Hvis det hjælper, så få fat i en ”proteintallerken” der kan hjælpe dig med at holde styr på præcis hvilken proportion af hver madtype du indtager ved hvert måltid. Derudover, så hold styr på hvilke typer snacks du spiser – om det så er i en dagbog, en kalender på køleskabet eller ved brug af en kugleramme. Den rette måde at holde øje på, er den måde der er praktisk for dig!

Det er altafgørende at sørge for at din krop har de ingredienser den skal bruge for at fremme muskelvæksten, og en sund, afbalanceret kost, sammen med en god og naturlig bulking pakke vil virkelig sende dine resultater til vejrs.

2 Faste før din træning

Dette er en win-win situation, selvom det tager lidt tid og disciplin at vænne sig til det.

Hvis vægttab er dit mål nummer 1, så vil faste før motion gøre dig i stand til at forbrænde mere fedt under træning. Derudover vil det give din forbrænding et boost i timevis efter du er færdig. Dette er på grund af det faktum at dine glycogen-depoter er tomme når du vågner, hvilket betyder at din krop ikke har andet valg end at finde andre energireserver (fedt) for at få dig igennem den træning.

Hvis du prøver at bulke, er du stadig i gode hænder. Træning i en tilstand af faste forårsager et skud af testosteron og væksthormon. I tilfælde af at du har levet på en isoleret ø, så hjælper disse to hormoner dig med at opbygge muskel og styrke.

Den vigtigste ting at huske på under træning er, at være hydreret. Mens kroppen fint kan klare sig uden mad under træning, er vand nødvendigt. Så sørg for at drik noget vand før, under og efter din træning.

3 Spis jævnligt korsblomstrede grøntsager

Har du nogensinde hørt om østrogen? Dette er det kvindedominerende hormon der giver kvinder deres feminine træk. Hvis du er en mand, ønsker du ikke at dine niveauer af østrogen er høje. Medmindre du godt kan lide manboobs. Og ja, du producerer østrogen, men i en mindre mængde.

Korsblomstrede grøntsager, såsom broccoli, grønkål, blomkål, rosenkål og kål har en hemmelig ingrediens der får østrogenniveauerne til at falde. Ved du hvad der sker derefter? Testosteronniveauerne stiger. Og hvad du ved det betyder? Jep, du opbygger hurtigere muskler!

For at få mest muligt ud af disse grøntsager, så damp eller rist dem, og smid noget kokosolie eller græsfodret smør på toppen for en god ordens skyld. Fedt spiller også en vigtig rolle i hormonproduktionen, så det skader ikke at inkludere noget sundt fedt her.

4 Stop med at spise så tidligt som muligt om aftenen

Du har måske fået det at vide for længe siden, men af den forkerte årsag. Den rigtige årsag til at du bør lukke ædespalten så hurtigt som muligt om aftenen, er fordi dine cirkadiske rytmer ændrer sig og du teknisk set er i en diabolsk tilstand.

Hvis du parrer dette med sjuskede spisevaner, der inkluderer is og cornflakes, så vil du have gjort klar til tage fedt på. Dette er det sidste du ønsker når dag bliver til nat.

Ideelt set, så stop med at spise efter klokken 18. Men hvis du ikke kan lukke vinduet der, så kom så tæt på som muligt. Under ingen omstændigheder bør du spise mad klokken 11 eller 12 om natten. Udover fedtøgning, vil du også finde ud af at sene aftenmåltider sætter sig på maven og forstyrrer din søvn.

Få så renset din kost!

Det er sindssygt at der er så mange mennesker der tror at de kan slippe afsted med dårlige spisevaner og stadig få en flot krop. Det må man selvfølgelig selv om. Men hvis du virkelig ønsker at opnå gode resultater med din krop, så vil du tage dig sammen og lave de nødvendige ændringer til din diæt. Bare efter et par uger vil du se resultater, og du vil have al det momentum du skal bruge for at holde kursen.

Tilskud kan hjælpe
CrazyBulk tilbyder en bred vifte af naturlige tilskud til bodybuilding, der er designet til at øge dine gains. De virker som en tilføjelse til din sunde kost og træningsrutine for virkelig at skyde dine resultater i vejret. Tag et kig på udvalget nedenunder.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *